سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرایس اکشن در معامله گری

 

پرایس اکشن Price Action چه مفهوم و کاربردی دارد ؟

معامله مبنی بر پرایس اکشن Price Action یک تکنیک میباشد که با یاری آنالیز تکنیکال شکل می گیرد. در شیوه پرایس اکشن از اندیکاتور یا این که ابزار کمکی به کار گیری نمی شود و بازار مالی مورد هدف چه ارز دیجیتال چه فارکس و چه بورس داخل با استفاده از حرکات حقیقی قیمت و سطوح عرضه و تقاضا واقعی مورد بررسی قرار می گیرد. Price Action یا حرکات حقیقی وواقعی قیمت یعنی موارد مانند: الگوهای نموداری، نوسانات قیمت، حجم معاملات و دیگر داده ها بازار

 

پرایش اکشن یک شیوه تحلیلی میباشد که داده‌های خام قیمتی مبنای بررسی این روش میباشد مانند الگوهای کندل استیک ، خطوط حمایت و مقاومت ، خطوط روند و… که در تایم فریم های بزرگ و کوچک مورد بررسی قرار می گیرد. هرچه در تایم فریم های بالاتری مثلا ماهانه و هفتگی این خطوط مقاومت و حمایت و یا خطوط روند را مورد بررسی قرار دهیم اعتبار این خطوط بیشتر خواهد بود در واقع باید از تایم فریم های بالا این خطوط را رسم کنیم و سپس به انالیز در تایم فریم های پایین تر بپردازیم.

 

یک تریدر برای بررسی بازار با شیوه پرایس اکشن به پیشینه نمودار نگاه میکند و با دقت به خطوط حمایت و مقاومت ، الگوهای نموداری و حجم معاملات وارد معامله می شود. البته این روش جزئیات زیادی دارد و باید حتما در یک مرکز اموزش فارکس یا ارز دیجیتال اموزش ببنید و روی حساب های ازمایشی تمرین کنید و سپس وارد معاملات واقعی شوید. رویای پولدار شدن با ترید کردن در مدت کوتاه یک رویای کاملا اشتباه هست. افرادی در این مسیر موفق هستند که مداوم تمرین و نقاط ضعف خود را در معامله گری رفع کنند. هنچنین در مباحث مدیریت احساس و مدیریت سرمایه به پختگی برسند که امر اسانی نیست.

فراگیری پرایس اکشن :

اولی گام برای آشنایی حرکات حقیقی وواقعی قیمت این میباشد که یادگرفتن کامل پرایس اکشن را استارت کنیم. شایسته ترین کتاب پرایس اکشن فارسی کتاب «معامله گری به شیوه Price Action (روندها) نوشته ی ال بروکز» و کتاب «معامله بر اساس پرایس اکشن نوشته ی لاورنتیو دمیر» است که ورژن ترجمه گردیده ی آنان منتشر گردیده‌است و شما می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و بخوانید.

 

نقاط قوت پرایس اکشن :

پرایس اکشن در هر حالتی از بازار مانند شرایط بدون روند(خنثی)، ترند تریدینگ و … کاربرد دارااست و قابل اجراست.

 

در پرایس اکشن تاخیر قیمتی وجود ندارد.

نیازی به اندیکاتور یا این که ابزارهای معاملاتی دیگر ندارد. البته برخی اندیکاتور ها مانند مکدی و rsi و... می توانند به شما کمک کنند استفاده از پرایس اکشن به معنای نادیده گرفتن انها نیست. مثلا کمک گرفتن از زنجیره های واگرایی به کمک اندیکاتور مکدی و در کنار ان پرایس اکشن می تواند نقاط ورود و یا خروج دقیق تری به شما بدهد.

قابل ذکر میباشد که پرایس اکشن در بورس کشور ایران ودر بازار فارکس و یا ارز دیجیتال قابل انجام هست.

مزیت های معامله گری در پرایس اکشن

– تجزیه و تحلیل الگوهای پرایس اکشن منجر می‌گردد تا شما ذهنیتی عینی نسبت به بازار مقصود داشته باشید و به شایسته ترین مدرس پرایس اکشن تبدیل گردید و خوب بتوانید به معامله و سپرده گذاری بپردازید.

– تجزیه و تحلیل پرایس اکشن این قابلیت را برای شما آماده می نماید تا با نظم و انضباط بیشتری به معامله بپردازید و به برتری برسید.

– پرایس اکشن نمودار خالصی را در مقابل خود دارا هستند نه تماشای شاخص های متعدد که معامله گر و تحلیل گر را دچار اشتباه می نماید.

– در الگوی پرایس اکشن معامله گران مجبور نیستند به حل معمای شرایطی بپردازند و چند شاخص به طور همزمان در نتیجه ها متناقض را نشان دهند.

 

حرف آخر

الگو های پرایس اکشنی مانند استاپ هانتر، تحلیل مولتی تایم فریم، گره های معاملاتی در فارکس.. را به دقت فرابگیرید و تمرین کنید. علاوه بر کتاب ها می توانید با شرکت در درو های اموزشی پرایس اکشن نزد یک استاد با تجربه این علم را بیاموزید و تمرین کنید.