سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلمه و واژه فارکس مخفف چیست؟

 

 

فارکس چیست ؟

کلمه و واژه فارکس مخفف دو کلمه و واژه Foreign exchange     میباشد که به اختصار FOREX نامیده میشود و در اصطلاح در معنای بازار تبادل ارزهای خارجی و بین المللی میباشد. در حقیقت بازار فارکس بازاری میباشد برای مبادله ارزهای کشورهای بین المللی با یکدیگر.

بازیگران مهم این بازار، خزانه‌ها و شرکت ها مالی بلندمرتبه می باشند که برای تهیه نیاز خویش به ارزهای دگر کشورها این بارار را مورد استفاده قرار می دهند. وسعت عمده تراکنش‌ها درین بازار نیز وابسته به همین موسسه ها مالی و خزانه‌ها میباشد.


در کل این بازار با مضمون‌ مدرن آن نزدیک به سال 1971 میلادی شکل گرفت. در قبل معاملات بازار فارکس به طور حضوری و یا به صورت تلفنی و یا این که از روش دورنگار اجرا میشد. ولی امروزه به لطف تکنولوژی وب همه این مبادلات به طور بر خط انجام می شود.

بازار فارکس در کجاست؟

خلاف تصور همگانی در ارتباط با بازارهایی که در آنان کالای فیزیکی مبادله میشود، بازار فارکس در جای معینی قرار ندارد. در واقع فارکس بازاری جهانی فارغ از جای فیزیکی میباشد!

 

هر فرد و یا این که نهادی که قصد ورود بدین بازار را داشته باشد می تواند با بهره‌برداری اکانت در یکی‌از صرافی ها یا همان بروکر های فارکس مبادرت به معامله در‌این بازار کند. در واقع بروکر فارکس به عبارتی مانند نقش کارگزاری را در بازار سهام و بورس است.

 

ساعت کاری بازار فارکس به چه صورت است ؟

بازار فارکس از صبح زود روز دو شنبه کار خویش را استارت کرده و تا بامداد شنبه به طور پیوسته به فعالیت خویش ادامه می دهد. معامله‌گران این بازار پنج روز در هفته (از دو‌شنبه تا آدینه) و به طور 24 ساعته می توانند در‌این بروکر ها مبادرت به داد و ستد جفت ارز ها و یا شاخص سهام و یا طلا و نفت نیز بپردازند.اگر معامله گر روند نزولی و یا صعودی حرکت نسب جفت ارز یا .... را به درستی تشخیص دهد می تواند از این بازار کسب سود .کند. که البته فعالیت در بازار فارکس نیازمند اموزش هم در حوزه تحلیل تکنیکال و مواردی همچون پرایس اکشن در بازار فارکس است و هم نیاز به گذراندان دوره های تحلیل بنیادی در بازار فارکس می باشد.