سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین دوره فارکس در اصفهان

 

 

یادگرفتن فارکس

فارکس اصلی ترین بازار مالی دنیا میباشد که معامله در آن به شدت پرریسک هست. از این رو به همین معیار، یادگرفتن فارکس نیز امری است که نیازمند دقت و گذراندن یک دوره اموزشی با کیفیت می باشد.

 برای ورود بدین بازار در آغاز می بایست فراگیری‌های مورد نیاز را ببینید چرا‌که به خاطر عدم وضوح و ریسک بالای این بازار ممکن میباشد مجموع سرمایه شما به‌سرعت نابود گردد.

 برخلاف برخی از بازارها مانند بورس داخل کشور که دامنه نوسان مشخصی دارا‌هستند، نوسان بها جفت ارزها در‌این بازار هیچ محدودیتی ندارد!

  

معنی پیپ در بازار فارکس

 کوچکترین واحد نوسان بها جفت ارز ها پیپ نامیده می شود. به صورت کلی چهار‌مین رقم اعشار (در بروکرهایی که ارزش جفت ارز را تا چهار رقم اعشار نمایش می دهند) پیپ نامگذاری می شود. امروزه در بعضی از بروکرها ارزش جفت ارزها به صورت پنج رقم اعشار اکران میشود و رقم اعشار چهارم پس از اعشار پیپ و رقم پنجم پیپت نام دارد. هر پیپ مساوی 10 پیپت میباشد.

 استثنایی که در این باره وجود دارد جفت ارزهایی میباشد که ین ژاپن (jpy) در آن ها وجود دارد. بها این جفت‌ارزها تا دو رقم اعشار احتساب می شود و دومی رقم بعداز اعشار در جفت‌ ارزهای ین، پیپ نامیده میشود.

 شیوه به حساب آوردن بهره و ضرر و زیان

 برای اینکار بایستی ابتدا اختلاف خریدوفروش را براورد کنیم. فرض فرمائید EUR/USD    را در 1.2182 خریده و در 1.2184 فروخته باشیم

 1.2184-1.2182=0.0002

 

لذا اختلاف ارزش خریدوفروش 0.0002 (مساوی 2 پیپ) میباشد. اکنون می بایست این اختلاف را در حجم معامله ضرب کنیم. به عنوان مثال در شرایطی که یکصد هزار واحد خریداری کرده باشیم:

 0.0002*100000=20$

 

معنی اسپرد

 در واقع اسپرد (spread) اختلاف میان بها خرید و بها فروش یک جفت ارز می باشد که بر حسب پیپ نشان داده میگردد. اسپرد هر جفت ارز بوسیله بروکر انتخاب می‌شود. بعضا از بروکرها اسپرد ثابت دارند که عدد آن برای یک جفت ارز بدون تغییر می باشد. در مقابل بعضی دیگر از بروکرها دارنده اسپرد شناور یا این که متغیر می باشند که بروکر می تواند آن را تغییر دهد.

 

مثلا اسپرد جفت ارز EUR/USD در بعضا بروکرها نزدیک به 1.8 پیپ یا این که 18 پیپت میباشد.

 

حجم معامله

 

حجم معاملات در فارکس با لات (Lot) ذکر می گردد. یک لات مساوی یکصد هزار واحد از ارز اصلی میباشد. از جمله در‌حالتی که EUR/USD=1.21824 باشد و قصد داشته باشیم تا یک لات خرید کنیم در واقع صد هزار واحد یورو خریداری نموده‌ایم و در قبال آن 121,824 دلار (100,000*1.21824) پرداخت خوا هیم نمود. کمترین حجم قابل معامله در بخش اعظمی از بروکرها مساوی 0.01 لات یا این که 1000 واحد میباشد.

 

برای یادگیری عمیق و صحیح معامله گری و کسب سود پایدار در بازار فارکس بهترین دوره فارکس در اصفهان را شرکت کنید.